عروس هلندی لوتینو و مرواریدی

 عروس هلندی لوتینو  lutino cockatiel

بدون شک جالب توجه ترین نوع جهش یافته این پرنده ، عروس هلندی لوتینو است که مدتها اشتباها البینو یا سفید نامیده می شد. چرا که در عروس هلندی لوتینو گونه ها همچنان به رنگ نارجی می باشد و پرهای این پرنده زرد رنگ است.

در حال حاضر طوطی کاکلی سفید خالص با پرهای سفید یکدست و چشمهای قرمز، بسیار کمیاب است با وجودی که تعیین جنسیت در عروس هلندی خاکستری با مشاهده سر زرد رنگ پرنده اسان می باشد این روش تعیین جنسیت در عروس هلندی لوتینو امکان پذیر نیست. در این پرنده راه تعیین جنسیت توجه به خطوط روی پرهای ناحیه دمی است. اگر چه این روش تعیین جنسیت در مقایسه با رمش تعیین جنسیت در طوطی کاکل دار معمولی چندان واضح و مناسب نیست، اما طوطی کاکلی نر را می توان پس از معاینه دقیق دم ، با توجه به پرهای زرد یکدست این ناحیه و فقدان هرگونه خط سیاه رنگ در مقایسه با پرنده ماده ، شناسایی کرد.

سینامون مرواریدی (رنگارنگ)

در نوع سینامون که رنگ پرهای پرنده به صورت سایه روشنی از رنگ جذاب شیر شکلاتی در امده است نیز تعیین جنسیت مانند عروس هلندی خاکستری طبیعی انجام می شود. با وجودی که ممکن است شدت رنگهای بدن در طوطی کاکل دار سینامون بسیار مختلف باشد اما در این پرنده از تغییرات فاحشی که در رنگ بدن جنس نر سایر انواع، از جمله عروس هلندی مرواریدی در زمان رسیدن به سن بلوغ پدید می اید خبری نیست. به طور طبیعی نقش مروارید نتیجه پرهایی با مراکز روشن و حاشیه تیره می باشد اما در پرندگان نر بالغ تاثیر هورمونها سبب می شود که این نقاط روشن نیز به دلیل تجمع رنگدانه تیره ملانین از بین بروند. در موارد خاص ان هم با دقت در ناحیه شانه پرنده که ممکن است اثاری از پرهای مرواریدی شکل هنوز یافت شود.

در عروس هلندی ها نیز مانند مرغ عشق ها بروز ترکیب رنگهای مختلف با تغییر در نقش و نگارهای روی بدن پرنده امکان پذیر بوده، سبب پدید امدن واریته های جالب توجهی مثل سینامون مرواریدی شده است.

اکثر انواع جهش یافته این پرندگان همانند لوتینو را می توان با قیمت پایین تهیه کرد. در اواخر تابستان تعداد زیادی از این پرنده ها در پرنده فروشیها عرضه می شوند اما تهیه یک عروس هلندی خالص جوان در فصل زمستان اسان نیست. چراکه این پرنده ها معمولا در حدود ۷ هتگی از والدین خود مستقل می شوند و با وجودی که این پرنده در ابتدای ورود به منزل کمی ناراحت و عصبی به نظر می رسد اما پس از مدت کوتاهی به محیط جدید خو می گیرد و به یک جفت پرنده خانگی خوب و مناسب تبدیل خواهند شد . زیرا انها را نباید به صورت تکی نگهداری کرد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 14:15 | نویسنده : ارمین پورتقی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.